Vamos a la playa - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Walt & Son - WaarBenJij.nu Vamos a la playa - Reisverslag uit Playa Santa Lucía, Cuba van Walt & Son - WaarBenJij.nu

Vamos a la playa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Walt & Son

05 Maart 2010 | Cuba, Playa Santa Lucía

Maandag 1 maart
Over vandaag kunnen we kort zijn. Vanuit Las Tunas is het ongeveer anderhalf uur rijden naar Playa Santa Lucía. Daar checken we in bij de usual all-inclusive, wel een stuk kleinschaliger dan Cayo Coco, en benen naar het strand. We sluiten af bij het zwembad met een paar biertjes. Punt.

Dinsdag 2 maart
Vannacht heerlijk lang geslapen, we worden wakker om 8 uur. We hebben besloten om vandaag niet bij de Franstalige Canadezen aan te sluiten in de pool of op het strand, maar om de auto te pakken naar een heel klein strandje: Playa Los Cocos. Het ligt op ongeveer 7 kilometer van ons hotel. De weg er naartoe is er weer in eentje uit Cuba’s buitencategorie: een zandpad vol stenen en potholes. Prima! Het betekent dat je eigen vervoer (of een taxi) nodig hebt om er te komen, barrières dus. We komen dan ook aan bij een erg mooi, rustig strand. Er liggen nog geen 10 mensen. Er is natuurlijk wel een relaxte strandtent (El Buccanero) erbij, met dito muziek, om zo af en toe een Buccanero biertje te scoren. Life is beautiful!

• 06 Maart 2010 - 07:42

Jorieke:

Men, kunnen jullie ons nog jaloerser maken?!?!

kus!